چیزهایی مهم تر از سرعت در یک سرویس خدمات رسانی عالی به مشتری وجود دارد
عقل متعارف بیان گر این است که اگر شما به مشتریان سریع تر خدمات رسانی کنید و پاسخ دهی داشته باشید آن ها خوشحال تر خواهند بود. البته این نظر به طور عام کاملا درست است. با این حال عناصر دیگری هم وجود دارند که حتی از سرعت هم اهمیت بیشتری پیدا می کنند...
یک نظرسنجی که توسط Gallup measured انجام شد، گویای این است که احساس مشتری ها بعد از استفاده از خدمات بانک چگونه بوده است.
در حالی که مشتریانی که احساس می کردند خدمات بانک سریع و بی وقفه بوده شش برابر بیشتر از بقیه احتمال متعهد شدن داشتند، آن دسته مشتریانی که در فاکتور های "مردمی" ( حفظ ادب و احترام و تمایل به کمک رسانی) به بانک امتیاز های بالایی دادند نه برابر بیشتر از بقیه احتمال متعهد شدن داشتند. ( متعهد شدن به معنی وفادار ماندن و متعهد ماندن به بانک مورد نظر )
از آنجایی که William J. McEwen در Married to the Brand, بیان داشته که سرعت یک فاکتور است اما اهمیت آن کمتر از حس دوستانه و روش شایسته و لایق در ارتباط است.
پس به جای اینکه به دنبال خدمات رسانی سریع به مشتری ها باشید، سعی کنید، با دقت کامل و مراقبت به صورت دوستانه به شیوه ای شایسته خدمات رسانی کنید.